Svet-Stranek.cz
Otevřete svým dětem svět - nechte je hrát si s angličtinou...
Angličtina hrou pro děti od 3 do 7 let

Obsah lekcí:Otevřete svým dětem svět - nechte je hrát si s angličtinou...

Obsah lekcí

Protože jsme již probrali všechna témata, opakujeme a stále procvičujeme všechna slovíčka, říkanky a příběhy.


11. lekce (16.5.2011)

opakování slovní zásoby témat (písničky, říkanky): body, clothes,

příběh toys, 

WS: body - dokreslování částí těla Cookiemu, Denselovi a Lulu.


10. lekce (9.5.2011)

opakování příběhu, procvičování nejrůznějších slovíček, říkanky, I like ..., I do not like...

WS (pracovní lista): skládáme dohromady obrázky slovíček poslední lekce - cake, chocolate, ice-cream, apples, bananas, fish - obrázky si děti odnesly domů,můžete procvičit.


9. lekce (2.5.2011)

procvičování slovíček, nejrůznější hry

příběh: Let´s make a cake, říkanky a písnička k procvičení slovní zásoby "food"

WS: hledání rozdílů dvou obrázků


8. lekce (18.4.2011)

nové učivo: jídlo (čokoláda, zmrzlina, ryba, dort, banány, jablka)

opakování (barvy, hračky, čísla, zvířátka)

dnešní lekce byla první lekcí v přírodní zahradě Rozmarýnku, prohlédli a spočítali jsme králíky a kačeny, na skluzavce se naučili upstairs a downstairs, prolezli tunelem - "I am going through the tunnel" a učili se to the left a to the right.

7. lekce (11.4.2011)
procvičování zvířátek pomocí obrázkových karet i písničky, puzzle s hospodářskými zvířátky, příběh (pets - ukazujeme how big is the pet Cookie wants)
WS: how many spiders/birds/... a kroužkujeme příslušné číslice (opakování Numbers song)
musical chairs (toy song, colours song)


6. lekce (4.4.2011)
puzzle se zvířátky (cat, dog, horse, duck, swan, goat, rabbit, frog, hen, chickens, sheep, cow+tractor, house, fieds)
opakování příběhu (pets)
WS: count how many ....
vytvářníme pavouka z kelímku od jogurtu, pet song s vyhledáváním zvířátek v učebně

5. lekce (28.3.2011)
opakování: části těla, děti vytahují každé jednu kartu, ukážou ostatním a společně pojmenujeme a dáme na tabuli.
nové - příběh o zvířátkách: Cookie přichází do zverimexu a chce zvířátko, Lulu v roli prodavače mu nabízí postupně - od nejmenšího - "How about a spider", ... fish, bird, turtle, rabbit, Cookie pořád kroutí hlavou "No, not a spider, I want a big pet". Nakonec je mu nabídnut slon a Cookie jásá "An elephant! Yes, yes, yes!"
WS: vybarvujeme zvířátka, děti si zvolí pro každé zvíře barvu dle svého uvážení, Cookie se jich ptá jaká barva to je.
blok 2: How about a .... na základě příběhu si děti mají vzpomenout která zvířátka Cookie odmítl a které si nakonec vzal (jedná se vlastně o přehrávání příběhu). Hrajeme hru "musical chairs", hraje hudba, děti chodí dokola, jak přestane hrát, každé si sedne na místo a přinese mi obrázek, které u jeho místa je a pojmenuje jej.

4. lekce (21.3.2011)
opakování/procvičení: jak dělaní zvířátka (pohybové ztvárnění), yes/no game (děti určují, zda Cookie řekl správně jméno zvířátka), opakování příběhu o oblečení, Can I have a ... (procvičení názvů zvířátek), colours song.
WS: kreslení obrysů zvířátek


14.3. jarní prázdniny (výuka nebyla, nepočítá se do celkového počtu lekcí)

3. lek
ce (7.3.2011)
opakování předchozího učiva: říkanka o oblečení (s kartami), Kimova hra (jedna karta v řadě otočená obrázkem dolů, děti hádají která). Hat day/Den čepic: Your hat on your head. Popis čepic. What is your favourite hat?
nové učivo: domácí mazlíčci (pets): bird (ptáček), spider (pavouk), fish (rybička), turtle (želva), rabbit (králík).
Učíme se "jak zvířátka dělají":
bird - move your arms
fish - move your fingers
turtle - move your head
rabbit - move your fingers (jumping rabbit - skáče, sitting rabbit - sedí).
Písnička: Do you like birds? Yes, I do. (
Do you like spiders? Do you like fish? Do you like turtles? Do you like rabbits?
WS: vybarvování zvířátek na obrázku
opakování: děti hledají v místnosti to správné zvířátko (kartu s obrázkem) o kterém se právě zpívá v písničce, opakujeme pojmenování části oblečení.

2. lekce (28.2.)
blok 1: podáváme si karty po kruhu, při zastavení hudby pojmenujeme tu horní a pokračujeme dál, opakujeme příběh (jak si Cookie oblékl popleteně oblečení a Lulu mu pomáhala, ale byla moc velká a všechno roztrhala), Cookie says: "put on ... (your hat)" atd. (hraje se jako Kuba řekl, děti předvádějí co si oblékají), třídění karet do skupin (hračky, barvy, oblečení, části těla) - opakování slovíček, find your  partner (polovina dětí má obrázky oblečení, polovina částí těla, hledají kdo ke komu patří)
WS: decorate your T-shirt (ozdob si své tričko), povídáme si pak o něm, počítáme puntíky, kytičky atd.
blok 2:
throw the dice (hoď kostkou), odpočítáváme karty, otočíme, pojmenujeme (opakování slovní zásoby předchozích lekcí),

1. lekce (21.2.2011) první lekce druhého pololetí
blok 1: bit by bit (vyndáváme Lulu z klokaní kapsy obrázky oblečení, pojmenováváme a dáváme na tabuli), board pelmenism (přiřazujeme oblečení k částem těla), clothes song (předvádíme pohyby jak si oblékáme oblečení), who has got.... (yellow socks) hádáme kdo má na sobě (žluté ponožky), story (clothes).
WS (worksheet/pracovní list): I can see two hats, point with me, match the pictures.
blok 2: domino (části oblečení), musical pillows (hudební postářky) chodíme dokola, až se zastaví hudba děti si sednou a řeknou co je na obrázku, nikdo nevypadává, obrázky měníme.


15. lekce (14.2.2011) konec prvního pololetí
blok 1: opakování clothes song, what colour is the T-shirt, where (procvičujeme kam se oděv obléká, z písně), připomenutí toys-song, modifikace what is red - some shoes, yellow-some socks, pink-a T-shirt, green-a jacket, purple-a hat, blue-some trousers.
prádlo na šňůře - přiřazujeme oblečení k částem těla (tummy/T-shirt, jacket, legs/trousers, feet/socks, shoes, head/hat).
WS 1: matching oblečení a Cookieho části těla
WS 2: hledáme hračky na obrázku a vybarvujeme
blok 2: opakování story (body, toys, colours), pexeso (toys)

14. lekce (7.2.2011)
blok 1: zpíváme "body song" podle karet na tabuli, opakujeme pohyby (shake your head atd), hrajeme si na roboty (robot dělá co se mu řekne :-) nejprve všechny děti zaráz podle instrukcí od Cookieho, pak Cookie pošeptá jednomu dítěti anglicky pokyn, ono předvede a ostatní hádají. Touch your ...
NOVÉ UČIVO: CLOTHES (představení jednotlivých slov), jakou má oblečení barvu. Zpíváme písničku, ukazujeme si jednotlivé části oděvu, pak předvádíme na kterou část těla se jednotlivé kusy oblékají.
WS: dokreslujeme prádlo na šňůře (finish the worksheet)
blok 2: opakování story (colours), hrajeme pexeso (toys).

13. lekce (31.1.2011)
opakujeme hračky, čísla, hlavně části těla (chain movements - Cookie řekne např. shake your head, dítě provede, pokusí se samo říct dalšímu v kruhu, ten opět provede, zopakuje a pokračuje další dítě).
WS: puzzle - spojujeme části těla Cookieho a kamarádů s postavou
řadíme čísla podle písničky, opakujeme příběh k body parts, procházíme ho společně a podle nahrávky

12. lekce (24.1.2011)
go and find (procvičujeme body), body song - děláme společně činnosti, říkanka teddy bear,
swop your places (opakování hraček a těla), pair game (toys)

11. lekce (17.1.2011)
blok 1: Cookie is sad, pro rozveselení je třeba zazpívat písničku (děti vybraly colour song). Go and touch (karty a hračkami a částmi těla rozmístěny po místnosti, děti našly, ukázaly všem a pojmenovaly), příběh (body), zopakování body song.
WS: find and circle 5 differencies (založeno na poslechnutém příběhu)
blok 2: kolo s hračkami (pojmenování hračky na kterou ukazuje ručička), děti si postupně "myslí" jednu hračku, ostatní hádají, pak je hračka ukázána. Yes/no game (ukazování karty a pojmenování věci na kartě, někdy chybně někdy správně, děti říkají yes nebo no).

10. lekce (10.1.2011)
blok 1: opakování hraček (taška šmátralka - vytažení a pojmenování hračky, hello teddy/bye-bye teddy), what is missing (určování která karta je obrácená do rubu).
Rozšíření nového učiva - body (pohyby: shake your head/zatřeste hlavou, wave your arms/zamávejte rukama, pat your tummy/poklepejte si na bříško, wave your fingers/zamávejte prsty rukou, pat your legs/poklepejte na nohy, stamp your feet/zadupejte)
Worksheet: rozstříhání (cut along the line), seřazení obrázků podle písničky (order according to the song) a nalepení (glue and stick it to the paper).
blok 2: opakování částí těla, procvičení jednotlivých pohybů, Chinese Whispers (opakování hraček) a rozloučení.

9. lekce (3.1.2011)
blok 1: Pozdrav, povídání o Vánocích, opakování slovní zásoby zima/Vánoce. Opakování všeho, co už děti umí (čísla, barvy, hračky).
Nové učivo:
body parts/části těla (head=hlava, arms=paže, tummy=bříško, legs=nohy, feet=chodidla.

Worksheet: dokreslování chybějící části těla Cookiemu a jeho kamarádům, strana "Body" v activity book.
blok 2: opakování body parts s kartami, příběh o hračkách.

8. lekce (20.12.2010)
- poslední hodina v roce 2010
blok 1: Cookie is asleep, krabice šmátralka (děti vytahují se zavřenýma očima hračky a pojmenovávají je), pexeso (hračky), drobné opakování počítání a barev)
worksheet: hračky (barevné cestičky ke hračkám ball, car, teddy, train)
blok 2: povídání o Vánocích v anglosaském světě (here we go round the X-mass tree, we open our present, on X-mass day in the morning)

7. lekce (13.12.2010)
blok 1: Hello, how are you? Opakování hraček (Kim´s game - rytmicky přeříkáváme, jedna karta zůstává v rubu, děti si vzpomínají která to je).
videa:

hračky
http://www.youtube.com/watch?v=HlkZm8Z2lb0
Teddy bear - říkanka
http://www.youtube.com/watch?v=MdlPO1ufpVU
vánoční video - Twinkle Twinkle
http://www.youtube.com/watch?v=LCQtrlFAyf4
Říkanka Teddy bear, teddy bear turn around (přehrávání příběhu z videa)
worksheet: děti kreslily co je pro ně znamenají Vánoce
blok 2: Odd-one-out (vybírání věci, která do řady nepatří)

CD a sady na doma jsou připraveny k vyzvednutí (200 + 160 Kč jak bylo domluveno).

6. lekce (6.12.2010)
blok 1
: How are you? Povídání o mikulášské nadílce, opakování hraček (Lulu, what have you got in your pouch?) a pair-game.
Téma Vánoce: Here we go round the Christmas treee,
(slovíčka z minula, nově presents/dárky). V Británii si rozbalují dárky na 1. svátek vánoční (25.12.) ráno.
worksheet: tancování kolem vánočního stromečku, vybarvování.

Protože byly děti hodné, dostal každý perníček (gingerbread). Pro marody jsou připravené na příště :-)

5. lekce (29.11.2010)
úvod:
Cookie is asleep (Cookie spí, zpíváme mu písničku Hello, Cookie)
opakování:
všechny písničky, které jsme se už učili (colours, numbers, toys) a všechna slovíčka (děti tak nabývají sebedůvěry a samozřejmě si dále upevňují slovíčka). What´s your favourite colour?
učivo této lekce
: story-colours (příběh o barvách), Christmas/první povídání o Vánocích, hra odd one out (děti určují který předmět nepatří do řady, např. 3 hračky+1 číslo atd.)
worksheet:
vystřihovací vánoční stromeček (Christmas tree, star, Christmas decorations), colour/vybarvi, cut/vystřihni, scissors/nůžky

4. lekce (22.11.2010)

úvod: (hello, How are you today?)

opakování Turn around and say hello
(pozdravy, jména postav), vytleskávání slabik (barvy), bring me - karty po místnosti (barevy, hračky),
učivo této lekce: toys/hračky
pohyby hraček, toys song (předvádíme "can you see" a "point with me")
pair-game/pexeso (toys)
worksheet: hračky


Nabídka pro rodiče
V případě zájmu je možno zakoupit:
1) originální CD k výukovému kurzu
(cena cca* 200 Kč)
vydal: (Oxford University Press)

Obsahuje všechny písničky, říkanky, namluvené příběhy, které budeme s dětmi probírat v hodinách.

2) sadu Cookie and friends - Angličtina na doma (cena cca* 160 Kč)
Balíček slouží k domácímu procvičování s rodiči, najdete v něm:
  • Activity Book/pracovní sešit, pracovní listy odpovídají tématům, které probíráme v hodinách. Ke každému tématu (např. barvy, hračky, lidské tělo atd.) jsou dva pracovní list. Sešit je společný pro úroveň A (probereme letos) i B (příští rok).
  • Samolepky na odměny k použití společně s Activity Book.
  • Průvodce pro rodiče – podrobný návod s pokyny ke každé aktivitě, navíc s řadou nápadů, jak upevnit a obohatit angličtinu u dětí.
  • MultiROM s interaktivními hrami (vybarvování, puzzle), animovanými příběhy, dětskými říkankami a písničkami z učebnic.

  • * Ceny jsou zatím pouze orientační, CD i sadu na doma budu muset objednat z internetového obchodu, který bude účtovat poštovné. Konečnou cenu Vám sdělím jakmile budu vědět počet zájemců. Děkuji za pochopení.

    3. lekce (15.11.2010)

    opakování: Hello! How are you today?, barvy, jména postav
    pasivně: friends
    fráze: Come to me. Bring me. Point to... Can you see? What´s your favourite colour?, Point with me. Listen to me. Sit down.
    nové: hračky (ball/míč, car/auto=autíčko, train/vlak=dětský vláček=mašinka, dolly/panenka, teddy/medvídek, scooter/koloběžka), naznačujeme pohybem (ball: poskakuje nahoru dolů, car: točíme volantem a zvuk auta brm, brm!,
    train: krouživé pohyby rukou podél těla Choo, choo!, dolly: vezmeme sukýnku do štipců a tančíme drobnými krůčky do stran, teddy: klátíme se do stran a děláme Brum, brum!, scooter: jako se odstrkujeme jednou nohou a "jezdíme" po místnosti)

    worksheet
    : vybarvování hraček (ball-purple, car-green, train-blue, dolly-pink, teddy-yellow, scooter-red)

    další aktivity
    : colour graph, děti pomalovaly čtvereček papíru jejich oblíbenou barvou a společně jsme pak udělali graf nalepením na jeden papír, dívali jsme se na krátké video "I can sing a rainbow" a "Veselou barevnou písničku" (viz užitečné odkazy).

    Prosím rodiče, kteří mají možnost o přinesení menšího množství papírů na kreslení pro děti, mohou být z jedné strany potištěné. Pijete li mléko v lahvích nebo kartonech s víčky, sbírejte prosím a přineste od nich vršky (modré, červené, bíle i jiné), využijeme je na pexesa. Srdečně Vám děkuji.

    2. lekce (8.11.2010)

    nové učivo
    : barvy (
    red-červená, pink- růžová, yellow-žlutá, purple-fialová, green-zelená, blue-modrá)
    opakování
    : Who´s missing? (procvičení jmen postav), Guess who´s got Cookie (procvičování pozdravu), barvy, čísla
    fráze: Come here everyone, hold hands.... How are you today? (happy/sad/tired) Do you know your numbers?
    pasivně: cloud, sun, rainbow
    worksheet: malujeme mráček, sluníčko, duhu

    1. lekce (1.11.2010)

    nové učivo: pozdravy - hello, bye-bye, barvy (hlavně yellow, green), představování (I´m ..., My name is ...), čísla (1-3)
    pracovní list: poznávání postav (Cookie, Lulu, Densel)

    Možnost opakování:
    1) Ukažte na postavičky v pracovním listu (Cookie, Densel, Lulu) a zeptejte se: Who´s this? Yes, that´s right. It´s Cookie/Densel/Lulu. případně No, it´s not. A pozdravte postavu Hello, Cookie! dítě ať se postavě představí I´m .... (jméno dítěte).
    Ukazujte na obrázky postaviček nahoře na stránce a dítě ať ukáže na stejný obrázek dole na stránce. Look, it´s Cookie! Is this Cookie, too? No/Yes. Match (= spoj). Na závěr dítě pochvalte: Well done! Very good!

    2) Ukazujte na předměty kolem sebe (oblečení, hračky, vybavení bytu, ale hru je možné hrát i v přírodě) a ptejte se: What colour is this? Odpoví li dítě správně, řekněte: That´s right, it´s blue/red/ atd. Pokud barvu správně neřekne, odpovíte: No, it´s not.

    Užitečné odkazy z této lekce:
    I can sing a rainbow
    http://www.youtube.com/watch?v=nRTdq0VsLGQ&feature=related

    I can sing a rainbow (jiná verze - barvy jsou v jiném pořadí a i drobná změna v textu druhé sloky, přepis níže)
    Copyright Arthur Hamilton.
    http://www.youtube.com/watch?v=uTDJiPdz3L0&feature=related

    Red and yellow and pink and green
    Purple and orange and blue
    I can sing a rainbow,
    sing a rainbow,
    sing a rainbow too.

    Listen with your eyes
    Listen with your ears, (zde je ta změna)
    and sing everything you see,
    I can sing a rainbow,
    sing a rainbow,
    sing along with me.

    Přírodopisně-fyzikální vsuvka: tvůrci tohoto odkazu zdůrazňují, že uvedená píseň je pro výuku a pobavení dětí, ve skutečnosti je duha složená z červené, oranžové, žluté, zelené, modré, indiga a fialové (v uvedeném pořadí) :-)

    "Barevná písnička"
    :
    http://www.youtube.com/watch?v=x-wjn2FBpSY&feature=related